Gdy wśród grupy przyjaciół dochodzi do nieporozumienia - wszyscy odczuwają niepokój, napięcie. Mechanizm ten działa również w drugą stronę. Kiedy się wzajemnie wspieram, pomagamy sobie i jesteśmy blisko, wówczas odczuwamy ulgę i błogi spokój. Dlatego naszym priorytetem jest, to żeby dbać o siebie nawzajem. Podczas zajęć projektowych zastanawialiśmy się w jaki sposób możemy okazywać sobie przyjaźń? Poza tym spróbowaliśmy odpowiedzieć sobie na pytanie jak zadbać o równowagę w przyjaźni?
Lekcję rozpoczęliśmy od obejrzenia krótkiego filmu edukacyjnego, w którym lek. wet. Ewa Kaczmar z Wydziału Medycyny Weterynaryjnej UWM opowiedziała nam o przyjaźni w świecie zwierząt. Następnie poznaliśmy historię mieszkańców odległej planety PIRX, której mieszkańcy wysłali w kosmos ekspedycję badawczą, której celem było znalezienie odpowiedzi na pytanie Kim jest prawdziwy przyjaciel? Przeanalizowaliśmy przyniesione z domu ilustracje, następnie omawialiśmy i wskazywaliśmy, jakie zachowania można uznać za przyjacielskie, a jak prawdziwy przyjaciel na pewno się nie zachowa. Podczas zabawy na szkolnym boisku za pomocą włóczki przekonaliśmy się, jak silne więzi i zależności łączą naszą mała klasową społeczność. Na zakończenie tych zajęć każde z nas starało się odpowiedzieć kosmitom na ich pytanie rysując to, co naszym zdaniem jest najważniejsze w byciu dobrym przyjacielem.