Dzieci odpowiadały na pytania czym jest grupa, do jakiej grupy należą, czy można należeć do kilku grup? Próbowaliśmy określić swoją rolę i znaczenie w grupie klasowej i szkolnej.
Te zajęcia były pierwszymi zajęciami na świeżym powietrzu, dodatkowo wykorzystaliśmy chustę Klanzy. Zorganizowaliśmy zabawę STONOGA. Zabawa ta okazała się nietrafiona, niestety dzieci upadały, te bardziej ambitne płakały, poza tym uczniowie narzekali, że za mocno albo za mało związany jest sznurek na ich nogach. Zamieniliśmy zabawę STONOGA w wyścig rzędów, konkurencje wymagały współdziałania. Obejrzeliśmy film i wspólnie zastanawialiśmy co było najtrudniejsze w zabawie STONOGA. Kolejna zabawa polegała na opracowania strategi na dotarcie do bazy, dzieci wykorzystywały do tego kartki z których robiły most. Konkurencja wzbudziła spore emocje ponieważ chłopcy podejrzeli strategie dziewczynek i... oj, działo się. Wracając już do sali na opuszkach palców wypisaliśmy członków naszej rodziny T - tata, M - mama... na polecenie nauczyciela pokazywaliśmy, której osoby dotyczy stwierdzenie np.:
Kto dba o bezpieczeństwo finansowe rodziny?
Kto przygotowuje posiłki?
Kto opiekuje się dziećmi?
Kto dba o porządek w domu?
Ta aktywność wyjątkowo przypadła nam do gustu, z zainteresowaniem przyglądaliśmy się naszym kolegom.
Wniosek z zajęć: każdy z nas jest WAŻNY zarówno w rodzinie jak również w klasie, szkole czy społeczeństwie.